Szkolenia

Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego prowadzi wszechstronnÄ… dziaÅ‚alność edukacyjnÄ… dotyczÄ…cÄ… problematyki marietingu oraz public relations placówek edukacyjnych i szkóÅ‚ wyższych, zarzÄ…dzania kapitaÅ‚em intelektualnym, zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi, nowoczesnych form ksztaÅ‚cenia, innowacji w edukacji oraz polityki edukacyjnej paÅ„stwa i samorzÄ…du. Obejmuje ona prowadzenie szkoleÅ„ z wykorzystaniem metod aktywizujÄ…cych.


DziaÅ‚alność szkoleniowa Fundacji adresowana jest do 5 gÅ‚ównych grup odbiorców:

-nauczycieli i menadżerów placówek edukacyjnych,
-kadry zarzÄ…dzajÄ…cej oraz pracowników szkóÅ‚ wyższych,
-kadry zarzÄ…dzajÄ…cej oraz pracowników przedsiÄ™biorstw
-przedstawicieli instytucji samorzÄ…dowych,
-uczniów szkóÅ‚ wszystkich typów i poziomów ksztaÅ‚cenia.

Fundacja realizuje dziaÅ‚alność edukacyjnÄ… poprzez prowadzenie szkoleÅ„, kursów, wykÅ‚adów i seminariów dla zorganizowanych grup sÅ‚uchaczy. MogÄ… siÄ™ one odbywać zarówno w siedzibie beneficjenta szkoleÅ„ (np. w firmach, szkoÅ‚ach, urzÄ™dach administracji publicznej, uczelniach), jak i w salach szkoleniowych Fundacji: a) w siedzibie Fundacji, przy ul. Warszawskiej 1/9 w Sosnowcu; b) w gmachu Sosnowieckiego Centrum Organizacji PozarzÄ…dowych, przy Pl. KoÅ›ciuszki 5 w Sosnowcu.

Fundacja dysponuje wykwalifikowanÄ… kadrÄ… trenerów - wykÅ‚adowców akademickich, którzy prowadzÄ… zajÄ™cia na najwyższym poziomie, z wykorzystaniem nowoczesnych metod ksztaÅ‚cenia i aktualnej wiedzy naukowej. Kursy i szkolenia prowadzone sÄ… z naciskiem na praktyczne aspekty omawianej problematyki, co ma sÅ‚użyć jak najszerszemu wykorzystaniu przekazanej wiedzy w dziaÅ‚alnoÅ›ci zawodowej odbiorców szkoleÅ„. Trenerzy Fundacji pracujÄ… metodami aktywizujÄ…cymi.
 


Aktualna oferta szkoleniowa Fundacji obejmuje następujące kursy:


Pozyskiwanie funduszy zewnÄ™trznych dla szkóÅ‚ - nowość - 3 godziny

TREŚĆ: Granty edukacyjne organizacji pozarzÄ…dowych. Fundusze od sponsorów. Zasady przygotowywania wniosków o dofinansowanie. Zasady aplikowania o fundusze sponsorskie. Najczęściej popeÅ‚niane bÅ‚Ä™dy we wnioskach grantowych. Fundusze europejskie dla szkóÅ‚ i placówek oÅ›wiatowych.

CELE: Zapoznanie nauczycieli i dyrektorów z dostÄ™pnymi źródÅ‚ami finansowania szkóÅ‚ i placówek edukacyjnych. Przekazanie użytecznej, aplikacyjnej wiedzy na temat zasad skutecznego aplikowania o fundusze zewnÄ™trzne dla szkóÅ‚.



Zarządzanie kapitałem ludzkim w nowoczesnej firmie - 5 godzin.

TREŚĆ: Pojęcie i cele zarządzania kapitałem ludzkim. Rola kapitału ludzkiego w nowoczesnej organizacji. Kapitał ludzki a innowacyjność. Metody mierzenia kapitału intelektualnego. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Tradycyjne i nowe instrumenty zarządzania kapitałem ludzkim.

CELE: Przekazanie uczestnikom wiedzy na temat roli kapitaÅ‚u ludzkiego w nowoczesnym przedsiÄ™biorstwie, wykreowanie umiejÄ™tnoÅ›ci zarzÄ…dzania zasobami ludzkimi i skÅ‚adowymi kapitaÅ‚u ludzkiego, wykazanie, w jaki sposób wykorzystywać kapitaÅ‚ ludzki w budowaniu przewagi konkurencyjnej firmy na rynku, wyksztaÅ‚cenie wÅ›ród sÅ‚uchaczy umiejÄ™tnoÅ›ci efektywnego wykorzystywania instrumentów ZZL w praktyce dziaÅ‚alnoÅ›ci menadżerskiej.


Jak siÄ™ pokazać, by siÄ™ promować? Kreowanie wizerunku szkoÅ‚y w spoÅ‚ecznoÅ›ci lokalnej – 3 godziny.

TREŚĆ: PojÄ™cie i cele edukacyjnego public relations. Rola PR w dziaÅ‚alnoÅ›ci szkoÅ‚y. NarzÄ™dzia i techniki kreowania pozytywnego wizerunku. Metody uzyskiwania rozgÅ‚osu w mediach. Internal relations w szkole – metody integrowania pracowników, rola komunikacji w Å›rodowisku wewnÄ™trznym. Wizerunek nauczyciela a wizerunek szkoÅ‚y.

CELE: Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci z zakresu kreowania pozytywnego wizerunku szkoÅ‚y, a w konsekwencji: zwiÄ™kszenie efektywnoÅ›ci dziaÅ‚aÅ„ marketingowych szkoÅ‚y, skuteczne budowanie prestiżu szkoÅ‚y w otoczeniu lokalnym, ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci przeciwdziaÅ‚ania sytuacjom kryzysowym zagrażajÄ…cym dobremu wizerunkowi placówki edukacyjnej, zwiÄ™kszenie stopnia znajomoÅ›ci oferty szkoÅ‚y w jej otoczeniu.


Media w sÅ‚użbie edukacji. Jak promować szkoÅ‚Ä™ w prasie lokalnej? – 3 godziny

TREŚĆ: PojÄ™cie media relations. Typy mediów i ich rola w edukacyjnym public relations. Metody budowania pozytywnych relacji z dziennikarzami. Wydarzenia medialne w życiu szkoÅ‚y i ich organizacja (briefing, event, konferencja prasowa). Informacja prasowa jako narzÄ™dzie promocji szkoÅ‚y. JÄ™zyk mediów a public relations.

CELE: Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci z zakresu budowania wizerunku medialnego szkoÅ‚y i kreowania wÅ‚aÅ›ciwych relacji z dziennikarzami, a w konsekwencji: zwiÄ™kszenie obecnoÅ›ci szkoÅ‚y w mediach lokalnych i regionalnych, nawiÄ…zanie staÅ‚ej wspóÅ‚pracy pomiÄ™dzy szkoÅ‚Ä… a mediami drukowanymi i elektronicznymi, budowanie prestiżu szkoÅ‚y w oczach opinii publicznej, korygowanie lub kreowanie pożądanego wizerunku placówki edukacyjnej za poÅ›rednictwem komunikowania masowego.


Komunikowanie wewnÄ™trzne w szkole i na uczelni – 2 godziny

TREŚĆ: PojÄ™cie komunikowania – typy, formy, poziomy. Istota komunikacji wewnÄ™trznej. Komunikacja wewnÄ™trzna w zarzÄ…dzaniu placówkÄ… edukacyjnÄ…. Komunikacja wewnÄ™trzna a human relations. Komunikowanie jako narzÄ™dzie integrowania pracowników szkoÅ‚y/uczelni. Komunikowanie w organizacji opartej na wiedzy.

CELE: Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy na temat roli komunikowania wewnętrznego w działalności szkoły/uczelni, kształtowanie umiejętności skutecznego komunikowania się i likwidowania barier komunikacyjnych w praktyce funkcjonowania w środowisku nauczycielskim oraz poza nim.


Jak radzić sobie ze stresem w pracy nauczyciela? – 2 godziny

TREŚĆ: Czynniki psychologiczne wywoÅ‚ujÄ…ce stres i determinujÄ…ce wystÄ™powanie chorób spowodowanych stresem. Objawy stresu w zawodzie nauczyciela. Mechanizmy redukowania stresu. Techniki relaksacyjne. Techniki autopoznawcze. Asertywność czy stres?

CELE: Przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy na temat mechanizmów powstawania i niwelowania stresu, ksztaÅ‚towanie umiejÄ™tnoÅ›ci rozÅ‚adowywania stresu oraz rozwiÄ…zywania przyczyn jego wystÄ™powania.


Budowanie zespoÅ‚u – 2 godziny

TREŚĆ: Grupa i interakcje wewnÄ…trzgrupowe. Typy czÅ‚onków grupy, ich role i kompetencje spoÅ‚eczne.  Integracja i identyfikacja z grupÄ…. Formy i metody wspóÅ‚pracy w grupie. Motywacja w grupie. Liderzy grupy i metody wpÅ‚ywania na zachowanie grupy. Tworzenie atmosfery w grupie.

CELE: A. ZwiÄ™kszenie stopnia identyfikacji uczestników z wÅ‚asnym zespoÅ‚em pracowniczym i miejscem pracy, poznanie siebie i wÅ‚asnych kompetencji spoÅ‚ecznych, integracja pracownicza, ksztaÅ‚towanie Å›wiadomoÅ›ci potencjaÅ‚u grupy i jej czÅ‚onków, poprawa atmosfery w grupie pracowniczej. B. Przekazanie wiedzy i umiejÄ™tnoÅ›ci budowania zespoÅ‚ów w celu wykorzystania ich w pracy wychowawczej z mÅ‚odzieżą.


Agresja jako patologia szkolna – 3 godziny

TREŚĆ: PojÄ™cie agresji. Uwarunkowania agresji i przemocy dzieci i mÅ‚odzieży. Niepożądane wychowawczo postawy rodziców a rozwój agresji szkolnej. WpÅ‚yw grupy rówieÅ›niczej na powstawanie i rozwój agresji szkolnej. SzkoÅ‚a a rozwój agresji. Metody i techniki przeciwdziaÅ‚ania agresji w szkole.

CELE: Przekazanie podstawowej wiedzy na temat przyczyn i przejawów agresji, a także skutecznych metod zapobiegania i niwelowania negatywnych nastÄ™pstw tej patologii.

 

Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego

ul. Warszawska 1 lok. 9
41-200 Sosnowiec

tel: 32 747-26-03
kom: 607-035-169
e-mail: biuro@fundacja-edukacja.org.pl

KRS: 0000370947
NIP: 6443475030
REGON: 241801182
Rok założenia: 2010
Organ nadzoru: Minister Edukacji i Nauki