Konferencja o wizerunku szkoły i funduszach dla oświaty

16 kwietnia 2015 roku w auli Collegium Civitas w Warszawie odbyła się II edycja Ogólnopolskiej Konferencji Szkoleniowej „Jak budować nowoczesny wizerunek szkoły oraz pozyskiwać fundusze na działalność placówki oświatowej? O głównych wyzwaniach czasów niżu demograficznego”, którą zorganizowała Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, wraz z Collegium Civitas. Konferencja, adresowana do dyrektorów szkół i placówek oświatowych, menedżerów edukacji, nauczycieli i samorządowców, poświęcona była zagadnieniom kreowania nowoczesnych strategii wizerunkowych szkół oraz finansowaniu inicjatyw edukacyjnych ze źródeł zewnętrznych.

 

Konferencję otworzył wykład prof. Krzysztofa Gajdki, reprezentującego Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu. Prelegent omówił zasady i dobre praktyki w budowaniu relacji szkoły ze środowiskiem lokalnym. Następnie głos zabrał prof. Michał Kaczmarczyk, rektor Wyższej Szkoły Humanitas, dzieląc się z uczestnikami obrad uwagami i doświadczeniami w zakresie kreowania współpracy placówek oświatowych z mediami masowymi. W dalszej części konferencji prelegenci przedstawili możliwe źródła finansowania projektów edukacyjnych oraz omówili zasady pisania grantów i wniosków o dofinansowanie od sponsorów. W programie obrad znalazły się również warsztaty na temat przygotowywania informacji prasowej i pracy rzecznika prasowego szkoły. Konferencję prowadził prof. dr hab. Dariusz Rott, pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego i Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu.

 

Celem konferencji było przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu dwóch tematów, fundamentalnych dla funkcjonowania współczesnej szkoły: marketingu oświatowego oraz pozyskiwania funduszy zewnętrznych. Placówki oświatowe borykają się dziś przede wszystkim z ciągłym niedofinansowaniem oraz zmniejszającą się z roku na rok liczbą uczniów. Negatywnym zjawiskom, które są z tym związane, można skutecznie przeciwdziałać. Nasza konferencja pozwoliła odpowiedzieć na pytanie – w jaki sposób!

 

 

 

Cele i tematyka Konferencji:

 

-przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu dwóch tematów, fundamentalnych dla funkcjonowania współczesnej szkoły: marketingu oświatowego oraz pozyskiwania funduszy zewnętrznych;

 

-połączenie w ramach jednej konferencji problematyki promocji szkoły oraz finansowania projektów edukacyjnych (nie tylko dotyczących promocji) ze środków zewnętrznych;

 

-upowszechnianie praktycznej wiedzy na temat zasad i narzędzi skutecznej promocji szkół i placówek oświatowych oraz aplikowania o fundusze: europejskie, pozarządowe, sponsorskie…

 

-podnoszenie jakości i efektywności działań szkół w zakresie marketingu i promocji własnej oferty edukacyjnej oraz pozyskiwania funduszy zewnętrznych;

 

-propagowanie dobrych praktyk w marketingu oświatowym i zarządzaniu finansami szkół i placówek oświatowych;

 

-wspieranie działalności szkół i placówek w zakresie budowania przewagi konkurencyjnej na rynku w warunkach niżu demograficznego;

 

-stworzenie forum wymiany opinii i doświadczeń pomiędzy dyrektorami szkół i placówek.

 

 

 

 

 

Wróć

Fundacja Rozwoju Edukacji
i Szkolnictwa Wyższego

 

ul. Warszawska 1 lok. 9

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 747-26-03

kom. 607-035-169

 

KRS: 0000370947
NIP: 6443475030
REGON: 241801182

Rok założenia: 2010

Organ nadzoru:

Patron projektu:

 
Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, ul. Warszawska 1/9, 41-200 Sosnowiec, tel. +48 /32/ 747-26-03, biuro@fundacja-edukacja.org.pl

Odwiedzając naszą stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Aby pliki cookies nie były zapisywane w pamięci Twojego komputera, powinieneś zmienić ustawienia przeglądarki.