O marketingu i public relations szkół w Warszawie

5 marca 2014 roku w warszawskim hotelu Gromada Lotnisko odbyła się konferencja naukowo-szkoleniowa „Promocja i budowanie wizerunku szkoły w warunkach niżu demograficznego”, współorganizowana przez Fundację Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego. W konferencji wzięło udział ponad 80 osób - dyrektorów szkół i placówek oświatowych, nauczycieli oraz przedstawicieli samorządów lokalnych.

 

-Według prognoz demograficznych w najbliższych 10 latach o jedną trzecią spadnie liczba uczniów w gimnazjach, a następnie również w szkołach ponadgimnazjalnych.  Spadek współczynnika przyrostu naturalnego powoduje, że szkoły i inne placówki systemu oświatowego borykają się z problemem słabego naboru uczniów i podejmują rywalizację o kandydata. Pomaga w tym profesjonalna kampania promocyjna, która wcale nie musi oznaczać znaczących wydatków i ogromnego wysiłku organizacyjnego.  Dobry wizerunek szkoły można budować efektywnie za pomocą dostępnych sił i środków – trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób. Postaramy się odpowiedzieć dziś na te pytania – mówiła, otwierając konferencję, Grażyna Kaczmarczyk, prezes zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.

 

Konferencja „Promocja i budowanie wizerunku szkoły w warunkach niżu demograficznego” służyła upowszechnieniu wiedzy na temat zasad i narzędzi nowoczesnego marketingu placówki oświatowej. W charakterze prelegentów wzięli w niej udział naukowcy i praktycy zajmujący się komunikacją społeczną, public relations i marketingiem reprezentujący m.in. Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wyższą Szkołę Humanitas w Sosnowcu i Akademię Techniczno-Humanistyczną w Bielsku-Białej.

 

Konferencję otworzył wykład dr Michała Kaczmarczyka z Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, który scharakteryzował zasady budowania strategii promocyjnej szkół i placówek oświatowych oraz reguły prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Następnie głos zabrała dr Agnieszka Turska-Kawa z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, dzieląc się ze słuchaczami uwagami o budowaniu relacji szkoły ze środowiskiem lokalnym. Wartościowym punktem konferencji było również wystąpienie dr Tomasza Bielaka z Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, który omówił zasady wykorzystania internetu i nowych mediów (m.in. portali społecznościowych) w praktyce marketingowej szkół. W dalszej części obrad goście mogli wysłuchać prezentacji przygotowanej przez dr Michała Kaczmarczyka i mgr Przemysława Rutę z Wyższej Szkoły Humanitas na temat rzecznictwa prasowego i kreowania efektywnych relacji szkół z mediami masowymi oraz referatu dr Filipa Mazurkiweicza z Uniwersytetu Śląskiego poświęconego wystąpieniom publicznym i zasadom tworzenia prezentacji multimedialnych. Konferencję zamknęło wystapienie prof. dr hab. Dariusza Rotta z Uniwersytetu Śląskiego, który podjął próbę odpowiedzi na pytanie czy marketing jest modą czy koniecznością na współczesnym rynku usług edukacyjnych.

 

-Przedstawialiśmy zagadnienia praktyczne dotyczące promocji i budowania wizerunku szkół i placówek edukacyjnych różnych typów oraz prezentowaliśmy dobre i złe praktyki w działalności promocyjnej szkół. Zorganizowaliśmy również dyskusję z udziałem specjalistów zajmujących się zawodowo problematyką marketingu i zarządzania wizerunkiem, w trakcie której można było zadawać pytania i dzielić się uwagami na temat własnych doświadczeń w działalności promocyjnej – mówi Grażyna Kaczmarczyk. Prelegenci koncentrowali się na zagadnieniach aktualnych i ważnych z punktu widzenia interesu szkół i placówek edukacyjnych funkcjonujących w warunkach niżu demograficznego i rywalizacji o ucznia.

 

II edycja konferencji na temat budowania wizerunku szkół i placówek oświatowych w warunkach niżu demograficznego planowana jest z początkiem czerwca br. w Katowicach (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego).

 

 

 

 

 

 

Informacje szczegółowe:

 

 

Program Konferencji - kliknij!


Informacje organizacyjne, dojazd do hotelu - kliknij!

 

Oferta hotelu Gromada Lotnisko - kliknij!

 

 

Folder konferencyjny – KLIKNIJ!


Karta zgłoszenia – KLIKNIJ!

 

 

 

Kontakt:

 

Biuro Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego,

tel.: 32 747-26-03, +48 607-035-169,

e-mail: prezes@fundacja-edukacja.org.pl

 

 


Wróć

Fundacja Rozwoju Edukacji
i Szkolnictwa Wyższego

 

ul. Warszawska 1 lok. 9

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 747-26-03

kom. 607-035-169

 

KRS: 0000370947
NIP: 6443475030
REGON: 241801182

Rok założenia: 2010

Organ nadzoru:

Patron projektu:

 
Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, ul. Warszawska 1/9, 41-200 Sosnowiec, tel. +48 /32/ 747-26-03, biuro@fundacja-edukacja.org.pl

Odwiedzając naszą stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Aby pliki cookies nie były zapisywane w pamięci Twojego komputera, powinieneś zmienić ustawienia przeglądarki.