Archiwum aktualności

Jak skutecznie budować wizerunek szkoły

Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego zaprasza na Ogólnopolskie Szkolenie „Jak skutecznie budować wizerunek szkoły w środowisku lokalnym?”. Odbędzie się ono w dniu 12 grudnia 2018 roku o godz. 15.30 w Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie. Szkolenie, które będzie miało charakter PRAKTYCZNY, poprowadzi prof. ndzw. dr hab. Michał Kaczmarczyk, jeden z najwybitniejszych polskich ekspertów w dziedzinie marketingu edukacyjnego, wieloletni szef działu promocji, dziennikarz i rzecznik prasowy.   Celem szkolenia będzie przekazanie uczestnikom (przede wszystkim dyrektorom szkół, nauczycielom i menedżerom oświaty) praktycznej wiedzy z zakresu dwóch tematów, fundamentalnych dla funkcjonowania współczesnej szkoły: marketingu oświatowego oraz zasad i narzędzi budowania pozytywnego wizerunku szkoły, w tym kreowania skutecznych relacji z mediami, środowiskiem lokalnym, rodzicami uczniów czy kandydatów na uczniów.   Cena szkolenia: 200 zł / od osoby   Termin szkolenia: 12 grudnia 2018, godz. 15.30 - 19.00   Termin przyjmowania zgłoszeń: do 7 grudnia 2018 roku. Liczba miejsc ograniczona!   Miejsce szkolenia: Warszawa, Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej, Aula im. Prof. Józefa Jury, ul. Jagiellońska 82D (Praga - Północ).   Jak się zgłosić? Należy przesłać do Organizatora droga e-mailową wypełnioną Kartę zgłoszeniową, która jest dostępna do pobrania poniżej. Kartę należy przesłać na adres: edu@lider-edu.pl. Karta zgłoszeniowa do pobrania - kliknij!   Informacje organizacyjne - kliknij!     W trakcie naszego Szkolenia:   -Przedstawimy zagadnienia praktyczne dotyczące promocji i budowania wizerunku szkół i placówek edukacyjnych różnych typów;   -Zaprezentujemy dobre i złe praktyki w działalności promocyjnej szkół i placówek;   -Zorganizujemy dyskusję z udziałem specjalistów zajmujących się zawodowo problematyką marketingu i zarządzania wizerunkiem szkół, w trakcie której można będzie zadawać pytania i dzielić się uwagami na temat własnych doświadczeń w działalności promocyjnej;   -Skoncentrujemy się na zagadnieniach aktualnych i ważnych z punktu widzenia interesu szkół i placówek edukacyjnych funkcjonujących w warunkach niżu demograficznego i rywalizacji o ucznia.     Cele i tematyka Szkolenia:   -upowszechnianie praktycznej wiedzy na temat zasad i narzędzi skutecznej promocji szkół i placówek oświatowych;   -podnoszenie jakości i efektywności działań szkół w zakresie marketingu i promocji własnej oferty edukacyjnej;   -propagowanie dobrych praktyk w marketingu oświatowym;   -wspieranie działalności szkół w zakresie budowania pozytywnego wizerunku w społeczności lokalnej i mediach;   -rozwijanie umiejętności zarządzania procesami komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej szkół;   -stworzenie forum wymiany opinii i doświadczeń związanych z działalnością marketingową szkół i placówek;     Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć PRAKTYCZNĄ wiedzę:   -jak skutecznie budować wizerunek szkoły/placówki;   -jak promować swoją ofertę, by zyskała zainteresowanie otoczenia;   -jak zbudować profesjonalną strategię promocyjną szkoły/placówki i jak ją wcielić w życie;   -jakich błędów unikać w komunikacji z otoczeniem, rodzicami, dziennikarzami;   -jak wywołać zainteresowanie mediów wydarzeniami szkolnymi i jak reagować na ewentualną krytykę mediów;   -jak umiejętnie „sprzedać” atuty szkoły/placówki w relacjach ze społecznością lokalną;   -w jaki sposób identyfikować własne zasoby marketingowe i wykorzystywać je w strategii promocyjnej;   -jak docierać do sponsorów, liderów opinii, potencjalnych partnerów itp.     Szkolenie adresowane jest do reprezentantów środowisk edukacyjnych:   -dyrektorów szkół wszystkich typów, przedszkoli, placówek oświatowych,   -organów prowadzących szkół i placówek edukacyjnych (a zwłaszcza naczelników i pracowników wydziałów/referatów edukacji),   -nauczycieli,   -pracowników odpowiedzialnych za kontakty szkół z otoczeniem społecznym,   -dziennikarzy specjalizujących się w tematyce edukacyjnej,   -menadżerów oświaty.     Prowadzący szkolenie   Prof. WSH dr hab. Michał Kaczmarczyk   Politolog o szerokich zainteresowaniach naukowych (komunikacja społeczna, marketing, administracja publiczna, polityka samorządowa, problemy współczesnej edukacji, zarządzanie organizacją publiczną, systemy medialne). Rektor Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, w latach 2012-2014 ekspert Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, ekspert Kolegium Rektorów i Założycieli Uczelni Niepublicznych Województwa Śląskiego. Członek Zarządu Fundacji "Humanitas", zajmującej się działalnością w dziedzinie edukacji i szkolnictwa wyższego. W latach 2004-2010 pracownik naukowy Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W latach 2004-2010 rzecznik prasowy i kierownik działu promocji uczelni wyższej. W latach 1999-2014 dziennikarz i menedżer prasy lokalnej (reporter, redaktor naczelny, wydawca). Od 2009 roku dyrektor Instytutu Zagłębiowskiego w Sosnowcu, od 2006 roku właściciel prywatnej firmy szkoleniowej specjalizującej się w problematyce edukacyjnej (ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień jakości kształcenia i marketingu edukacyjnego). Członek Komitetu Nauk Prawnych i Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk - oddział w Katowicach. Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych. W latach 2009-2010 redaktor naczelny półrocznika „Problemy Komunikacji Społecznej”. Laureat Stypendium dla Wybitnych Młodych Naukowców Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2015), Stypendium Ministra Edukacji Narodowej i Sportu (dwukrotnie) oraz Stypendium Województwa Śląskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych i Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Wiele podróżuje. Dotychczas zwiedził m.in. Stany Zjednoczone, Francję, Włochy i Hiszpanię, a w bieżącym roku planuje podróż do Japonii i Meksyku. Jego hobby to pisanie tekstów piosenek. Utwory z jego tekstami śpiwała m.in. Anna Wyszkoni i bracia Cugowscy.     Dodatkowe informacje:   tel. +48 32 747-26-03 tel. kom. +48 607-035-169 e-mail: edu@lider-edu.pl >>

5. edycja Przedsiębiorstwa Przyszłości

Już wktórce odbędzie się Gala Finałowa V edycji Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Certyfikacji „Przedsiębiorstwo Przyszłości”, którego organizatorami są nasza Fundacja oraz Agencja Kreatywna PRC. W naszym Konkursie przyznajemy certyfikaty i wyróżnienia dla najbardziej innowacyjnych i rozwojowych polskich przedsiębiorstw. Szczegółowe informacje na stronie: www.przedsiebiorstwo-przyszlosci.pl. "Przedsiębiorstwo Przyszłości" to Ogólnopolski Program, w którym oferujemy usługę certyfikacji firm cechujących się nowoczesnością, innowacyjnością i nowatorskim podejściem do prowadzenia biznesu. Od 2013 roku prestiżowe certyfikaty „Przedsiębiorstwo Przyszłości” zdobywają corocznie liderzy rynku – firmy, które osiągnęły sukces dlatego, że są otwarte na wiedzę, kreatywne, inwestują w swoich pracowników, rozumieją, jak ważne jest ciągłe podnoszenie kompetencji i nowoczesne zarządzanie kapitałem ludzkim. Program ma charakter otwarty - może do niego przystapić każda zainteresowana firma. Zdobywców certyfikatu wyłania specjalna Komisja, w której zasiadają profesorowie i doktorzy renomowanych polskich uczelni, m.in. Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Uniwersytetu Śląskiego i Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Wyniki tegorocznej, V edycji Programu „Przedsiębiorstwo Przyszłości” ogłosimy we wrześniu 2018 roku podczas Gali Finałowej na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. W Programie "Przedsiębiorstwo Przyszłości" mogą wziąć udział firmy różnych branż, bez względu na wielkość i status prawny (spółki prawa handlowego, spółki cywilne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą itd.). Szansę na Certyfikat mają firmy, które na pierwszym miejscu stawiają wysoką jakość, a ponadto: dbają o rozwój pracowników, inwestują w wiedzę (szkolenia, kursy, zatrudnianie wysoko wykwalifikowanej kadry), myślą przyszłościowo, są odpowiedzialne społecznie. Dlaczego „Przedsiębiorstwo Przyszłości”? Określenie „przedsiębiorstwo przyszłości” coraz częściej funkcjonuje w języku specjalistów od zarządzania. Oznacza ono firmę, która dzięki inwestowaniu w wiedzę i kapitał ludzki potrafi stale umacniać swoją pozycję na rynku i nie boi się wyzwań przyszłości. Taka firma rozwija się szybciej niż inne, dystansuje konkurencję, działa sprawnie i elastycznie, wprowadza nowe produkty i usługi, pozytywnie zaskakuje rynki. Jest to możliwe dlatego, że „firma przyszłości” inwestuje w ludzi – ich wiedzę, kompetencje, rozwój osobisty. W „przedsiębiorstwie przyszłości” to pracownicy są najważniejszym kapitałem, bo od ich kreatywności, zaangażowania i kwalifikacji zależy rozwój firmy, jej wyniki i poziom innowacyjności. Program „Przedsiębiorstwo Przyszłości” służy wskazywaniu i wyróżnianiu takich właśnie firm – firm, które swoją przyszłość wiążą z rozwojem zasobów ludzkich, a o ich nowoczesności świadczy podejście do pracowników, wiedzy i innowacji. Certyfikat "Przedsiębiorstwo Przyszłości" to prestiż, promocja, zaufanie rynku, marka solidnego pracodawcy, wiarygodność w oczach partnerów biznesowych, świadectwo nowoczesności, potencjału, innowacyjności, orientacji na rozwój.   Kontakt: +48 32 747-26-03 kom. +48 607-035-169   E-mail: biuro@przedsiebiorstwo-przyszlosci.pl >>

Uczelnia na miarę potrzeb 2018

16 maja 2018 roku w Warszawie odbędzie się konferencja "Uczelnia na miarę potrzeb", organizowana przez Polski Instytut Rozwoju Biznesu Sp. z o.o. Patronat honorowy nad konferencją objęła Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.   Kryzys w szkolnictwie wyższym, m.in. niż demograficzny oraz rosnące wymagania rynkowe stawiają władze uczelni przed ważnymi wyzwaniami. Uczelnia musi konkurować i nadążać za zmianami i potrzebami rynku - studentów. Młody człowiek jest coraz bardziej wymagający. Podczas konferencji warto podyskutować o tym: Jak reklamować uczelnie? Jak zadbać o studenta z zagranicy ? Jak pozyskać i komunikować się z "Klientem" - studentem ? Co to znaczy nowoczesne metody kształcenia? Z jakimi problemami borykają się polskie uczelnie? Czy szkolnictwo wyższe można porównywać do działalności biznesowej? Zapraszamy do udziału w kolejnej edycji konferencji „Uczelnia na miarę potrzeb”, która odbędzie się już 16 maja 2018 roku w Warszawie.   Wykłady poprowadzą:   - Dr Marcin Gębarowski – adiunkt w Katedrze Zarządzania Procesowego na Wydziale Towaroznawstwa i Zarządzania Produktem Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. "Współczesne targi w służbie działań marketingowych szkół wyższych" (Celem wystąpienia będzie przedstawienie procesu przygotowania i realizacji prezentacji targowych uczelni, jak również elementów, które determinują sukces aktywności wystawienniczej. Podczas prezentacji omówione zostaną następujące zagadania: cechy targów istotne w aktywności marketingowej szkół wyższych, etapy procesu przygotowania i realizacji prezentacji targowej, grupy osób odwiedzających stoiska uczelni, zasady prawidłowego komunikowanie się z uczestnikami targów, najczęściej popełniane błędy podczas prezentacji targowych, targi wirtualne – realna czy utopijna alternatywa dla tradycyjnych spotkań targowych?) - Dr hab. Piotr Gawliczek - prof. KSW, Dyrektor Centrum E-learningu Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku. "Quo vadis e-learning? Wnioski i rekomendacje z perspektywy Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku" (Celem wystąpienia będzie obalenie pokutujących mitów na temat e-learningu - organizacyjnych, technicznych i mentalnych oraz przedstawienie Kujawskiej Szkoły Wyższej we Włocławku jako uczelni otwartej na innowacje, zaangażowanej w międzynarodowe przedsięwzięcia e-learningowe w ramach programów wspierania transformacji systemów edukacyjnych krajów partnerskich NATO. Ponadto przedstawione zostaną praktyczne rozwiązania związane z możliwościami platformy LMS ILIAS w zakresie wspierania procesu dydaktycznego (np. e-learningowe studia podyplomowe), prowadzeniem zajęć angażujących studentów, a także niekonwencjonalnych sposobów wykorzystywania mediów społecznościowych w kształceniu i szkoleniu.) Tematyka konferencji: 1.Kreowanie wizerunku uczelni wyższej w Polsce i zagranicą Nowoczesne formy promocji uczelni i rekrutacji studentów Rola serwisu internetowego w komunikacji Marketing w sektorze szkolnictwa wyższego(marketing szeptany SERM) Media społecznościowe jako główne źródło informacji Najnowsze technologie, cyfryzacja i automatyzacja a kreatywny i spersonalizowany przekaz E-learning - więcej nauki przez Internet na uczelniach Fundusze unijne dla uczelni - pozyskanie i rozliczenie 2. Najnowsze technologie w zarządzaniu uczelnią Integracja systemów ICT Bezpieczeństwo danych i informacji Oprogramowanie antyplagiatowe System Elektronicznej Legitymacji Studenckiej i Karty Pracowniczej Systemy kontroli dostępu Infrastruktura PKI Zarządzanie zasobami uczelni Systemy ERP do zarządzania uczelnią Systemy zarządzania dokumentami i ich obiegiem Budowa profesjonalnej serwerowni Bezpieczeństwo sieci i systemów teleinformatycznych Backup i archiwizacja dokumentów   Grupa docelowa: Przedstawiciele publicznych i niepublicznych szkół wyższych: - Rektorzy - Kanclerze - Dziekani - Dyrektorzy/Kierownicy działów: technicznych, administracyjnych, bezpieczeństwa, kadrowych, obsługi studentów/dziekanatów, centrum informatyki. Udział jest bezpłatny dla wyżej wymienionych osób. Udział jest płatny dla przedstawicieli dostawców usług, rozwiązań informatycznych oraz technologicznych związanych z tematyką konferencji - opłata za osobę wynosi 1000 zł + 23% VAT* Uczestnikom gwarantujemy: materiały konferencyjne, przerwy kawowe, możliwość konsultacji z Ekspertami.   Strona Konferencji: http://pirbinstytut.pl/index.php/uczelnia-na-miare-potrzeb-25-04-2018 >>

Akredytacja i ocena jakości kształcenia po 1 X 2018

Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, we współpracy z Akademią Edukacji Praktycznej „Meritum”, zaprasza do udziału VIII edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej pt. "Akredytacja i zapewnianie jakości kształcenia po wejściu w życie ustawy 2.0". Konferencja odbędzie się 12 grudnia 2018 r. w Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie.   Szkolnictwo wyższe ulega obecnie kolejnej rewolucji związanej z wejściem w życzie Konstytucji dla Nauki, zwanej również Ustawą 2:0. Wprowadzone nową ustawą zmiany w znacznej mierze odnoszą się do kwestii warunków prowadzenia studiów, wymagań kadrowych, zapewniania jakości kształcenia i oceny tej jakości przez instytucje akredytacyjne. Nasza konferencja, jak co roku, pozwoli zapoznać się z najnowszymi zmianami w dziedzinie prawa szkolnictwa wyższego oraz aktualnymi kryteriami i zasadami oceny jakości kształcenia na uczelniach. Referaty wygłoszą wybitni eksperci - praktycy, którzy zdobywali wiedzę na temat jakości kształcenia, m.in. pracując w komisjach akredytacyjnych. Wśród prelegentów znajdą się m.in. prof. Zbigniew Marciniak, b. przewodniczący Państwowej Komisji Akredytacyjnej i Wiceminister Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz mec. Marcin Chałupka, uczestnik prac nad tworzeniem Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym, b. ekspert PKA, jeden z najwybitniejszych polskich specjalistów w dziedzinie prawa szkolnictwa wyższego*.   Dodatkowe informacje i materiały do pobrania: -Program Konferencji wraz z charakterystyką prelegentów - kliknij! -Zgłoszenie udziału - kliknij! -Informacje organizacyjne - kliknij!   O Programie Konferencji:   W trakcie obrad odbędą się panele umożliwiające zadawanie pytań i bezpośrednią dyskusję z ekspertami na temat akredytacji uczelni i zapewniania jakości kształcenia, z uwzględnieniem najnowszych zmian i aktualnych przepisów.   Konferencja adresowana jest przede wszystkim do przedstawicieli uczelni przygotowujących się do akredytacji zewnętrznej, pełnomocników/ zespołów ds. jakości kształcenia oraz wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami zarządzania procesami dydaktycznymi w szkolnictwie wyższym.   Konferencja pozwoli uczestnikom zdobyć PRAKTYCZNĄ wiedzę:   -  jak, po wejściu w życie Konstytucji dla Nauki, przygotować się do wizytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz innych organizacji akredytujących i spełnić kryteria akredytacyjne; - jak doskonalić wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi; - jak zapewnić zgodność koncepcji i programów kształcenia z przepisami nowego prawa o szkolnictwie wyższym, - jak skutecznie zarządzać  uczelnią i procesami dydaktycznymi w aktualnych warunkach prawnych.     W trakcie konferencji:   -Przedstawione będą aktualne kierunki zmian w zasadach akredytacji, w związku z wejściem w życie Konstytucji dla Nauki;   -Przedstawione będą kryteria oceny stosowane przez komisje akredytacyjne: państwową oraz środowiskowe;   -Przedstawiane będą zagadnienia praktyczne dotyczące zasad akredytacji kierunku studiów/jednostki organizacyjnej uczelni oraz przygotowania jednostki do akredytacji zewnętrznej;   -Zaprezentowane zostaną dobre praktyki w zakresie zapewniania jakości kształcenia na uczelniach najwyżej ocenionych przez Polską Komisję Akredytacyjną;   -Przedstawione zostaną nieprawidłowości w zakresie projektowania i wdrażania rozwiązań poddawanych ocenie w toku akredytacji;   -Odbędzie się dyskusja z udziałem praktyków - ekspertów zajmujących się działalnością akredytacyjną oraz zarządzaniem dydaktyką i zapewnianiem jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym;   -Prelegenci skoncentrują się na zagadnieniach aktualnych i ważnych z punktu widzenia interesu uczelni przygotowujących się do akredytacji.   Regulamin konferencji - kliknij!   Kontakt z organizatorami - kliknij!     Dodatkowe informacje:   tel. +48 32 747-26-03 tel. kom. +48 607-035-169 e-mail: akredytacja@fundacja-edu.eu   *Prezentowane na konferencji rozwiązania i wygłaszane tezy nie mogą być traktowane jako "oficjalne" i autoryzowane stanowisko PKA, gdyż Komisja, jako organ kolegialny, może wyrażać takie stanowiska wyłącznie w formie uchwał i tylko w ramach przewidzianych prawem procedur, np. po przeprowadzeniu oceny jakości kształcenia w konkretnej jednostce, względnie na szkoleniach organizowanych przez siebie. Prezentowane na konferencji opinie, poglądy i rekomendacje należy traktować wyłącznie jako stanowiska danych ekspertów. Spostrzeżenia te są jednak formułowane w oparciu o bogate doświadczenie i dorobek referentów, w tym dorobek akredytacyjny.   >>

Konkurs Warszawa Bez Barier 2017

Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji ogłasza trzy konkursy, promujące dostępność cyfrową i architektoniczną dla użytkowników z niepełnosprawnościami: „Aplikacja bez barier”, „Serwis www bez barier” i „Warszawska inwestycja bez barier”. Celem konkursów jest promocja najlepszych rozwiązań i podniesienie świadomości społecznej o ograniczeniach i potrzebach osób z niepełnosprawnościami w zakresie nowych technologii, architektury i urbanistyki. Na zgłoszenia konkursowe organizatorzy czekają do 10 października 2017 roku. Konkursy odbywają się pod patronatem honorowym Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.   Projekt prowadzony przez Integrację ma już wieloletnią tradycję. W konkursach cyfrowych: „Aplikacja bez barier” i „Serwis www bez barier”, wyróżnione zostaną aplikacje mobilne i serwisy internetowe, które ułatwiają życie osobom z różnego rodzaju niepełnosprawnościami i uwzględniają zróżnicowane potrzeby użytkowników. Integracja nagrodzi otwartość, pomysłowość, ale przede wszystkim użyteczność zgłoszonych prac i jak największą zgodność z międzynarodowymi standardami dostępności WCAG 2.0.   W 2016 roku nagrodę za najlepszą aplikację mobilną odebrał Romuald Roczeń, wiceprezes zarządu Fundacji Zobaczyć Morze: –Wyróżnienie przygotowanej przez nas, a wykonanej przez Transition Technologies aplikacji Seeing Assistant Sailing to przede wszystkim uznanie dla pomysłu budzenia ciekawości do poznawania świata wśród osób z niepełnosprawnością . Z drugiej strony to także zaproszenie developerów do stałej dbałości o dostępność we wszystkich przestrzeniach.   Konkurs „Warszawska Inwestycja bez barier” ma z kolei wyłonić najlepsze rozwiązania architektoniczno-urbanistyczne w zakresie dostosowania stołecznych budynków do potrzeb osób z niepełnosprawnością.   –Dzięki projektowi „Warszawa Bez Barier” możemy wskazać osobom z niepełnosprawnością te przestrzenie, które są dla nich przyjazne i umożliwiają im normalne funkcjonowanie w społeczeństwie. Nagrody w poszczególnych konkursach są dedykowane podmiotom, które o dostępności myślą w sposób odpowiedzialny i kompleksowy – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Integracji.   Nagrody zostaną przyznane w czterech kategoriach: •             Samorząd terytorialny (Dzielnica) •             Obiekt użyteczności publicznej •             Obiekt mieszkalny/biurowy/handlowy •             Obiekt zabytkowy >>

Premiera musicalu „Karol” w Krakowie

25 lutego 2017 roku w Tauron Arenie Kraków odbyła się światowa premiera musicalu „Karol” o życiu Św. Jana Pawła II. Spektakl zaprezentowano w wypełnionej po brzegi hali widowiskowej – dla 9 tys. widzów. Publiczność nagrodziła artystów owacjami na stojąco. Premiera „Karola” okazała się wielkim sukcesem, nie tylko frekwencyjnym, ale również artystycznym. Musical został przygotowany wspólnie przez Agencję PRC, Fundację „Humanitas” i Wyższą Szkołę Humanitas, przy wsparciu Gminy Sosnowiec i Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego. Partnerem Głównym Musicalu był Totalizator Sportowy, a sponsorami: Fundacja Stefczyka i Tauron Polska Energia. Scenariusz i teksty piosenek do spektaklu napisał prof. Michał Kaczmarczyk, współpracownik i ekspert naszej Fundacji.   „Karol” to spektakl, jakiego w naszym kraju dotąd nie było. Pierwszy polski musical popowo-rockowy, poświęcony życiu Jana Pawła II, skupił na scenie gwiazdy muzyki (Annę Wyszkoni, Piotra i Wojciecha Cugowskich, Edytę Geppert, Jacka Kawalca) oraz artystów najlepszych scen teatralnych i musicalowych Warszawy, Małopolski i Śląska. -Łącząc znakomitą muzykę, taniec, multimedialną scenografię i grę świateł, przedstawiliśmy życie Karola Wojtyły od czasów jego dzieciństwa do śmierci 2 kwietnia 2005 roku. Fabuła musicalu skonstruowana została w taki sposób, by przez pryzmat biografii Karola Wojtyły pokazać ważne i ciekawe wydarzenia czy zjawiska z historii XX wieku: kolorowe i wesołe dwudziestolecie międzywojenne, tragedię II wojny światowej, zryw „Solidarności” czy upadek komunizmu – wylicza Michał Kaczmarczyk, autor scenariusza musicalu „Karol”. –Nasza opowieść o Papieżu była pełna zabawnych anegdot, ciepła, a momentami dramatyczna. Na musicalowej scenie przedstawiliśmy postać człowieka pełnego pogody ducha, poczucia humoru, twórczej pasji i miłości do ludzi, który z takich wartości uczynił znak rozpoznawczy Kościoła XX wieku, zmieniając nie tylko oblicze Watykanu, ale także Polski i Europy.   Blisko 40 wokalistów, aktorów i tancerzy. 120 statystów. 3 tiry dekoracji, oświetlenia, konstrukcji scenicznych i multimedialnych.  9 tysięcy widzów w największej hali widowiskowej w Polsce. Blisko 200 osób pracujących przy produkcji i realizacji spektaklu. Te liczby najlepiej świadczą o rozmachu, z jakim przygotowywana została premiera widowiska „Karol”. –Przez ponad 2 godziny aktorzy, wokaliści i tancerze snuli niezwykłą opowieść o życiu Jana Pawła II, podaną widzom w koncepcji współczesnego, koncertowego show. Oprawę świetlną musicalu zapewnili realizatorzy, którzy pracowali dotąd m.in. przy koncertach takich zespołów jak Feel, Enej, Pectus, Gregorian czy Golec Uorkiestra. Z kolei projekcje multimedialne wykonał zespół specjalizujący się w wielkich pokazach świetlnych, takich jak mapping 3D. Zaproponowaliśmy widzom spektakl o zróżnicowanym poziomie emocji i wrażeń. Zapewniliśmy momenty spokojne, nostalgiczne i refleksyjne, ale nie brakowało również efektów specjalnych, jakie otrzymujemy na koncertach wielkich gwiazd pop i rock - mówi Michał Kaczmarczyk.       Partner Główny:       Sponsorzy:   >>

Ekspert Fundacji ambasadorem w USA

Prof. Piotr Wilczek, ekspert Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego oraz członek Komisji Certyfikacyjnych Programów „Samorządowy Lider Edukacji” i „Uczelnia Liderów” objął funkcję Ambasadora Rzeczypospolitej Polskiej w Waszyngtonie. W imieniu Prezydenta RP Andrzeja Dudy nominację profesorowi Piotrowi Wilczkowi wręczył Minister Spraw Zagranicznych Witold Waszczykowski.   Piotr Wilczek w latach 1986-2008 pracował na Uniwersytecie Śląskim, gdzie pełnił m.in. funkcję dziekana Wydziału Filologicznego (2002-2008), kierownika Katedry Filologii Klasycznej i kierownika Pracowni Retoryki. W latach 1998-2001 był profesorem wizytującym na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych (Rice University, University of Chicago, University of Illinois at Chicago). Był stypendystą Fundacji Kościuszkowskiej, Brytyjskiej Akademii Nauk oraz uniwersytetów w Oxfordzie, Norwich i Londynie (The Warburg Institute). Na Uniwersytecie Warszawskim pełnił funkcję kierownika Kolegium Artes Liberales UW oraz Studiów Doktoranckich na Wydziale Artes Liberales UW. W latach 2008-2013 był również zastępcą dyrektora Kolegium Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW. Od 2014 r. był Przedstawicielem w Polsce Fundacji Kościuszkowskiej (The Kosciuszko Foundation, Inc.) z Nowego Jorku oraz Prezesem Zarządu The Kosciuszko Foundation Poland - Fundacji Kościuszkowskiej Polska. Członek Polsko-Amerykańskiej Grupy Studyjnej przy Polskim Instytucie Spraw Międzynarodowych.   Z naszą Fundacją prof. Piotr Wilczek związany jest od początku jej działalności. W 2011 roku naukowiec został członkiem komisji eksperckich Programów „Samorządowy Lider Edukacji” i „Uczelnia Liderów”, które pracują pod kierunkiem prof. Dariusza Rotta. Prof. Piotr Wilczek był też prelegentem i gościem specjalnym podczas wielu wydarzeń organizowanych przez Fundację, w tym konferencji i spotkań akademickich.   Nowemu ambasadorowi w Stanach Zjednoczonych serdecznie gratulujemy!   Fot. Karolina Siemion Bielska/MSZ >>

Zasady akredytacji i zapewniania jakości kształcenia

Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, we współpracy z Akademią Edukacji Praktycznej „Meritum”, zapraszają do udziału w VI edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej na temat jakości kształcenia na uczelniach. W tym roku konferencja odbywa się pod hasłem "Akredytacja i zapewnianie jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym. Zmiany, wyzwania, doświadczenia". Zapraszamy 1 grudnia 2016 r. do Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie. W związku z ostatnią nowelizacją ustawy Prawo o szkolnictwie zmieniają się zasady i kryteria oceny jakości kształcenia dokonywanej przez Polską Komisję Akredytacyjną (m.in. zniesienie oceny instytucjonalnej). Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego przedstawiło projekty nowych aktów wykonawczych do ustawy, które m.in. określają ogólne kryteria oceny programowej PKA (szczegółowe kryteria i tryb dokonywania tej oceny Komisja określi w swoim statucie). Ponadto zmieniają się zasady dokumentacji przebiegu oraz przepisy w zakresie warunków prowadzenia studiów. Zmiany te wymagają szerokiej dyskusji w środowisku akademickim oraz wywołują konieczność prezentowania kierunków i zakresu zmian, jakie aktualnie się dokonują.   Wciąż aktualna jest również potrzeba upowszechniania wiedzy o narzędziach zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym oraz wymogów, jakie należy spełnić, przygotowując się do akredytacji zewnętrznej (obligatoryjnej, np. akredytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej lub fakultatywnej, np. środowiskowej). Powyższe cele, jak co roku, realizuje nasza konferencja, która na stałe wpisała się do kalendarza najważnieszych wydarzeń akademickich w Polsce.   Zaproszenie do wygłoszenia referatów na konferencji przyjęli m.in. prof. Zbigniew Marciniak, Przewodniczący Rady Konsultacyjnej PKA, były Przewodniczący PKA; prof. Marek Lisiński, członek PKA, prof. Bohdan Macukow, przewodniczący Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych i prof. Paweł Chmielnicki - członek PKA. W charakterze prelegentów w konferencji wezmą udział wybitni eksperci znający problematykę akredytacyjną oraz specjaliści ds. jakości kształcenia najlepszych polskich uczelni. W trakcie obrad odbędą się panele umożliwiające zadawanie pytań i bezpośrednią dyskusję z ekspertami na temat akredytacji uczelni i zapewniania jakości kształcenia, z uwzględnieniem najnowszych zmian i aktualnych przepisów.Konferencja adresowana jest przede wszystkim do przedstawicieli uczelni przygotowujących się do akredytacji zewnętrznej, pełnomocników/ zespołów ds. jakości kształcenia oraz wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami zarządzania procesami dydaktycznymi w szkolnictwie wyższym.     Dokumenty do pobrania: -Program Konferencji - kliknij!   -Zgłoszenie udziału - kliknij! -Folder informacyjny - kliknij!   -Informacje organizacyjne - kliknij!       Konferencja pozwoli uczestnikom zdobyć PRAKTYCZNĄ wiedzę: -  jak przygotować się do wizytacji Polskiej Komisji Akredytacyjnej oraz innych organizacji akredytujących i spełnić kryteria akredytacyjne; - jak efektywnie wdrożyć założenia Krajowych Ram Kwalifikacji i zarządzać jakością kształcenia zgodnie z aktualnymi wymogami, - jak doskonalić wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia; - jak zapewnić zgodność koncepcji i programów kształcenia z przepisami prawa o szkolnictwie wyższym, - jak skutecznie zarządzać  uczelnią i procesami dydaktycznymi w aktualnych warunkach prawnych.     W trakcie konferencji: -Przedstawione będą aktualne kierunki zmian w zasadach akredytacji, w związku z nowelizacją aktów wykonawczych do ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym;   -Przedstawione będą projekty lub (w przypadku ich przyjęcia do dnia konferencji) nowe kryteria oceny stosowane przez komisje akredytacyjne: państwową oraz środowiskowe;   -Przedstawiane będą zagadnienia praktyczne dotyczące zasad akredytacji kierunku studiów/jednostki organizacyjnej uczelni oraz przygotowania jednostki do akredytacji zewnętrznej;   -Zaprezentowane zostaną dobre praktyki w zakresie zapewniania jakości kształcenia na uczelniach najwyżej ocenionych przez Polską Komisję Akredytacyjną;   -Przedstawione będą nieprawidłowości w zakresie projektowania i wdrażania rozwiązań dydaktycznych poddawanych ocenie w toku akredytacji;   -Odbędzie się dyskusja z udziałem praktyków - ekspertów zajmujących się działalnością akredytacyjną oraz zarządzaniem dydaktyką i zapewnianiem jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym;   -Prelegenci skoncentrują się na zagadnieniach aktualnych i ważnych z punktu widzenia interesu uczelni przygotowujących się do akredytacji.   Regulamin konferencji - kliknij!   Kontakt z organizatorami - kliknij!     Dodatkowe informacje:   tel. +48 32 747-26-03 tel. kom. +48 607-035-169 e-mail: konferencja@fundacja-edukacja.org.pl >>
Wróć

Fundacja Rozwoju Edukacji
i Szkolnictwa Wyższego

 

ul. Warszawska 1 lok. 9

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 747-26-03

kom. 607-035-169

 

KRS: 0000370947
NIP: 6443475030
REGON: 241801182

Rok założenia: 2010

Organ nadzoru:

Patron projektu:

 
Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, ul. Warszawska 1/9, 41-200 Sosnowiec, tel. +48 /32/ 747-26-03, biuro@fundacja-edukacja.org.pl

Odwiedzając naszą stronę, wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Aby pliki cookies nie były zapisywane w pamięci Twojego komputera, powinieneś zmienić ustawienia przeglądarki.